Nothing's Over !!.
N O T H I N G'S O V E R

Annyeonghaseyo


ArrienAmani @ L wife - Sixteen - Seoul
I inspirit and eLement forever
all my love is for eLement ?

Tagboard


Credits
Template : Arrien Inspirit
Big Help : K I M
Nice View:Google Chrome
Owner: Your Name


PENGALAMAN MENDEWASAKAN KITA DAN PENGALAMAN MENGAJAR KITA ERTI KEHIDUPAN.
Friday, January 28, 2011 • 3:11 PM • 0 comments

WALAUPUN SENANG UNTUK DIUNGKAPKAN,

sepatutnya, kita sekarang perlu belajar dari kesilapan lalu, belajar dengan pengalaman yang lampau demi memastikan kita terus bergerak ke hadapan kerana musuh sentiasa perhatikan kita. Tidak kiralah sesama kita mahupun penjajah-penjajah lampau. Langkah tetap perlu diteruskan tidak kiralah kita ini lumpuh atau sebagainya. Kerana kehidupan itu satu anugerah yang diberikan Ilahi kepada kita.


 

BAK KATA SEORANG BLOGGER YANG PENAH AKU BACA.

Pengalaman adalah guru yang paling sempurna mungkin itu adalah ungkapan yang sesuai buat sebuah pengalaman. kita tidak tahu akan rasa asin kalau kita tidak makan garam, kita tidak bisa merasakan rasa manis kalau kita tidak merasakan gula. kita tidak bisa merasakan kasarnya tanah kalau kita tidak menyentuhnya. jadi pengalaman - pengalaman kita merasakan, menyentuh dan lain nya adalah guru yang sempurna.

SO, aku akan belajar dari situ. belajar dari pengalaman. aku dah dewasa. aku perlu pikir tok masa depan. kita hidup di dunia ni hanya sementara. aku akan cari yang terbaik buat diri aku. aku tak akan persia sia kan peluang yang baik datang di depan mata. peluang yang sama mungkin susah untuk kita dapat kembali. hargailah dengan yang apa kita ada. memang manusia ni tidak akan puas dengan apa yang dia ada. tapi kita perlu hargai apa yang ada di depan mata. kalau ia pergi? apa yang kita dapat. kita perlu mencari kembali. jangan membuang masa. buat lah pengalaman dulu sebagai pengajaran di masa hadapan. kita perlu ada sifat terbuka untuk semua ini. kita tidak boleh menghukum semuanya. apa yang terbaik ada hadapan kita. memang aku sekarang dah lari pada topik yang aku sentuh. tapi, ni lah asam garam dunia. pucuk pangkatnya DARI HATI.


0 Comments:

Post a Comment


? ?